12.3.08
Viikonlopun kisoista suivaantuneena päätin mennä hallille harjoittelemaan kontekteja.. Isabella lupasi tulla mukaan katsomaan, mistä virhe johtuu. Tein radan, jossa kontakteille tultiin kovaa vauhtia eikä minulla ollut mahdollisuutta olla ylösnousukontaktilla yhtä aikaa koiran kanssa. Kun seisoin paikallani Topi osaa hienosti hakea ylösnousukontaktipaikan, osaa itse mennä alasmenokontaktille. Kun olin vahvistanut oikeaa paikkaa noin 15 kertaa, aloitin vauhtiharjoitukset. Kovassa vauhdissa Topi ei pystynyt ottamaan ylösnousukontaktia!! Pian Isabella huomasi, että Topi ottaa ylösnousukontaktin, jos käännyn koiraa päin sen tullessa kontaktiesteelle. Minä ääliö!! Olin opettanut Topille oikean paikan, mutta minä olin seissyt koiraa päin!!! Harjoittelimme kontekteille menoa niin, että minä olin selin koiraan ja Isabella palkkasi koiraa oikeasta paikasta. Tuhannen toiston jälkeen Topi pystyi ottamaan ylösnousukontaktin vaikka juoksin eteenpäin!!
Lopetimme harjoitukset, kun onnistumisia oli tullut muutama peräkkäin. Jätetään asia hautumaan belgipojan päähän, ja loppuviikolla kerrataan asiaa..