Onneksi pääsimme tällä viikolla normaaliin arkirytmiin. Yhdellä metsälenkillä oli Riikan Natta mukana, jota Topi kuritti ihan vain joutessaan lähes koko lenkin ajan. Natta on uimamaisteri, joka löytää kaikki lähistön kuraojat. Ensin Natta kävi ojassa kahlaamassa ja sen jälkeen Topi pyöritti koiraa pitkin kanervikkoa. Ei käynyt Riikkaa kateeksi..Riikka otti paljon kuvia, jotka lähiaikoina ilmestyvät sivuille. Topista ei kuulema saa hyviä kuvia, kun ei koira pysy paikallaan niin kauan.

DSCN0052.jpg DSCN0073.jpg

Torstaina olin Topin kanssa agiliidon yksityistunnilla. Siis Topi liisi ja minulle yritettiin opettaa uusia ohjauskuvioita. Vanhojen tapojen poistaminen ja uusien opettelu ei ole helppoa. Onneksi kouluttaja oli kärsivällinen ja toistoja tehtiin useita. Kotiläksyjäkin annettiin ja niitä on nyt tarkoitus ennen seuraavaa kertaa harjoitella. Läksyt tulivat tietenkin minulle, koirahan on täydellinen. Läksyksi sain sylikäännösten harjoittelun kovassa vauhdissa, oman liikkumisen rytmittämisen ja radan lukuharjoituksia. Jotain Topin päässä on tapahtunut. Ennen radan suorittamista minä pähkäilin ohjausvaihtoehtoja, ja Topi istui vapaana  kentän reunalla ja odotti rauhassa. Ei haukkunut, ei ryntäillyt, ei liikkunut vaan odotti kauniisti vuoroaan. Töitä tehtäessä oli taas normaali itsensä. Siis koira ei ollut sairas! Onkohan tuo 3-v synttärit rauhoittaneet koiraa? Onko siitä tullut aikuinen?

DSCN0099.jpg  DSCN0100.jpg

Tokoharjoitukset ovat alkaneet. Harjoittelemme Topin kanssa kaukokäskyjä olohuoneessa. Yritän keksittyä siihen, ettei koira liiku tuumaakaan vaihtaessaan asentoa. Teen harjoitukset niin, että olen lähellä koiraa ja takapalkalla. Kun liike onnistuu sisällä, siirrän harjoittelun ulos. Luoksetulon pysäytys on ihan alkuvaiheessa. Tempolla toimii hyvin pallon kanssa pysäytys, mutta Topi kääntyy ympäri ja odottaa menosuuntaan pallon lentävän. Minä tod.näköisesti olen liian hidas. Onhan onneksi vielä aikaa kisoihin, joihin menin ilmoittamaan molemmat koirapojat.

Tempo osaa selvästi paremmin AVO-luokan liikkeet. Tällä hetkellä ainoastaan noudon loppuasento on hieman liian takana. Toisaalta Tempo on herkempi ulkoisille asioille, lähinnä säälle, märkään maahan ei voi mennä maahan, kun kastuu. Olen myös varovasti harjoitellut Tmepon kanssa agiliitoa; minihypyt ja lyhyet harjoitukset. Lähinnä siksi, ettei koira lihoisi ja pysyisi hyvässä fyysisessä kunnossa. johonkin epävirallisiin kisoihin Tempon kanssa voisi mennä fiilistelemään.


DSCN0088.jpg