27.7.07 Lauantai
Tänään olimme Topin kanssa toko-kisoissa Harjavallassa, ensimmäisissä sellaisissa. Minua jännitti jo lähtiessämme sinne, vaikka kuinka yritin rauhoitella itseäni.
Paikalla piti olla 11.15, mutta kisa oli myöhässä ja pääsimme aloittamaan vasta 13.30. Yritin ajatella kisan palasissa; ensin luoksepäästävyys, sitten paikallaolo ja sitten liikkeet yksikerrallaa. Paikallaolo jännitti, koska se Topille koko ajan ollut vaikeaa. SE PYSYI PAIKALLA.
Sen jälkeen odotimme  vajaan tunnin, että pääsimme tekemään yksittäisliikkeet. Topille ja minulle odottaminen on vaikeaa, jännittämiseni vain lisääntyi. Lopulta tuli vuoromme. Remmissä seuaamisessa sanoin vahingossa seuraa, kun Topin katsekontakti herpaantui. Siitä meni piste. Vapaana seuraamisessa sanoin Topille "katso" sen jälkeen, kun liikkeenohjaaja oli kysynyt, olemmeko valmiita. Siitä meni piste.
Seuraavana oli liikkeestä maahan meno. En kuunnellut jännittämiseltäni, mitä liikkeenohjaaja sanoi, enkä tiennyt kumpi piti tehdä, mennä maahan vai pysähtyä. Valitsin väärin ja liike meni nollille. Luoksetulossa Topi tuli liian lähelle,piste 8 ja hypyssä se liikkui sivusuunnassa askeleen verran 9,5. Lopputulos 165 pist.
Kisan jälkeen olin tosi kiukkuinen itselleni, kun pilasin koiran suorituksen. Topi toimi loistavasti, mutta minä en!
Täytyy vain osallistua useampiin kisoihin, että saan varmuutta ja tiedän, mitä pitää tehdä missäkin tilanteessa.
On minulla vain hyvä koira!!Minä vain vaadin itseltäni ja koiralta täydellistä suoritusta...
Seuraavaksi keskitytään Tempon AVO-luokan kokeeseen ja Topin BH-kokeeseen. Haasteita riittää.