10.5.07 torstai
Pitkän tauon jälkeen olin Topi the Tollon kanssa viestitreeneissä. Treenit menivät hyvin. Matka oli jo niin pitkä, ettei koira nähnyt vastaanottajaa. A- pisteessä palkka oli makupala ja B-pisteessä palkkana oli lelu.
Topi juoksi määrätietoisesti ja lujaa pisteiden välillä. Testattuani, mikä vaikuttaa koiran viretasoon, olen tullut siihen lopputulokseen, ettei mitä tekee vaan miten tekee. Topi on jotenkin herkkä minun mielialalleni, ja se vaikuttaa koiran toimintaa enemmän kuin se mitä sen kanssa teen ennen viestitreenejä. Minun pitäisi aina olla varma , siitä että koira osaa. Siis luottaa koiraan.
Viestitreenien jälkeen lähdin epävirallisiin agi-kisoihin. Nekin onnistuivat hyvin, tulos 0, sij.2. Puomin kontaktit onnsituivat mallikkaasti, mutta A-esteen kontaktit vaativat vielä säätämistä.
Kumpa osaisin olla tyytyväinen koiran osaamistasoon. Tämä täydellisyyden tavoittelu on joskus raskasta. Ei osaa olla mihinkään tyytyväinen...

Tempo on periaatteessa kunnossa, mutta medihypyt eivät vielä suju puhtaasti. Yritän olla maltillinen ja kuntouttaa koiraa rauhallisesti. Onneksi se on innostunut myös tokosta, sitä olen aktiivisesti harjoitellut. Nyt pitäisi löytää toko-kisat, johon menisimme testaamaan osaamistamme.