Tiistai 2.5
Olen ollut luvattoman laiska kirjaamaan treenejämme. Olen touhuillut niin paljon koirien kanssa, etten ehdi kirjoitella.
Olemme virallisella jälkikurssilla Topi the  Tollon kanssa. Kurssiin kuuluu teoria, peltojälki ja metsäjälki osuus. Peltojälki treenien jälkeen saimme kotiläksyksi aloittaa kulmien harjoittelun ja keppin opettamisen. Niillä saisin koiralta liian kovan vauhdin pois. No, yhtenä iltana olin  Topin kanssa tekemässä peltojälkeä. Olin juuri saanut koiran valjaisiin ja liinan kiinni, kun Topi karkasi tekemään jälkeä. Liina poltti sormiini palovammat. Koira juoksi iloisesti jäljen ja tuli sitten luokseni kysyen, mitäs nyt tehdään!!
En tiennyt olisinko itkenyt vai nauranut. Tein siis uuden jäljen, jonka teimme yhdessä. Huomasin,että myötätuuleen jäljestys sujuu mainiosti, mutta sivu- ja vastatuuleen jäljestys on hankalampaa. Keppin opettamismetodia olen pohtinut. Ehkä naksuttimella saisi koiran tajuamaan, että keppi on iloinen ja kannattava asia. Jäljellä kannattaa keskittyä keppien löytämiseen.

28.4. Olin Topin kanssa agi kisoissa. Eka rata tulso 15, yksi kielto ja kaksi rimaa. Toisella radalla tulos 0 ja sij. 3.!!! Olin koko radan myöhässä ja ohjaus rumaa, mutta Topi korjasi virheeni ja pelsti tilanteen. Kyllä onnistuminen tuntui hyvältä..
1.5 Topin puolisisarukset omsitajineen kutsuivat kanssaan treenammaan. Sain muutaman vinkin, miten saisin itseni liikkeelle nopeammin ja yhteistyötäni paremmaksi.

Tempo sai luvan aloittaa varovaisen treenaamisen. Kävin tokoa treenaamassa hallilla ja otin samalla muutaman hypyn. Tempo hyppäsi aika kauniisti ja innostuneesti. Toivottavsti ei tule takapakkia. Jumppapallotreenit jatkuvat iltaisin. Tempo osaa jo odottaa niitä ja kiltitsti seisoo pallon päällä taiteilemassa.