maanantai 5.3.07

Tehostettu agi-viikonloppu takana. Olin Topin kanssa Mikko Aaltosen kaksipäiväisellä kurssilla. Harjoitukset olivat tehokkaita, ja sain paljon uusia  neuvoja. Lähinnä hain apuja koiran kiihkeyden säätelyyn ja omaan tehokkaaseen ohjaukseen. Olen tähän asti yrittänyt harjoituksissa rauhoitella koiraa, mutta Mikko neuvoikin kiihdyttämään koiraa ja siltä saada se toimimaan kunnolla. näin toimien koira vähitellen oppii säätelemään itse omaa viretilaansa.
Tämä asia sivuaa samaa, mitä Topin kasvattaja on puhunut minulle PK-kielellä. Koira opetetaan patoamaan viettinsä, jotta se pystyy silti toimimaan. Olen suhtatunut asiaan epäileväisesti, koska en osaa käyttää patukkaa oikein palkkana. Menen tätä asiaa opettelemaan asiantuntijan avustuksella huomenna.

Kurssilla harjoittelimme tehokkaita käännöksiä, ennakointia, omaa rauhoittumista ja kiihkeitä kontekteja.
Yritän saada radat liitetyksi tähän.

Murheena on, että Tempo selkä taas oireilee. Se on ollut viime päivinä tosi kiukkuinen ja vetäytyvä. Perjantaina hallilla se ei päässyt hyppäämään riman yli, keräsi itseään ja takajalka oli outo. Nyt Tempo on taas tauolla, syö särkylääkettä ja lenkkeilee kevyesti.
Harmitta, kun olin sen ilmoittanut Oulun kisoihin, mutta nyt se menee ohi. Tempoa taitaa odottaa loistava  toko-ura. Koira on vielä niin nuori, että kannattaa ottaa sen kanssa rauhallisesti.